22.1.11

Thanks To Allah..


Bismillahirrahmanirrahim..


assalamu'alaikum..


Alhamdulillah harini masih diberi kesempatan bernafas dimuka bumi ini...inilah masenya utk bermuhasabah diri..bila fikir balik apa tujuan hidup kita ni,rase takut sgt sbb kita pernah berjanji dgn Allah yg kita akan jadi khalifah dimuka bumi ini...tapi, ble renung2kan,apa yg dah aku buat??cukupkah?rase x mampu sgt!!tapi penah seorg akk tegur aku...katanya : klu kita x sanggup pikul amanah ini, dah lama kita mati,sejak dari kecil lagi...tapi sampai sekrg kita masih bernafas...aku mula berfikir2 dgn kata2 itu...lemahnya aku...ya Allah, bantulah hambamu ,kuatknlah aku dijalanmu...


semalam aku g satu usrah...seronok rasenya..utk sampai ke surau 2, aku ditemani naqibah aku...kami jln seiringan..dah lama sebenarnya aku impikan suasana 2...hihi..dlm perjln 2 ada la tergurau senda..seronok..n aku harap akk 2 x ambik hati ngan aku...saje nk hiburkan hati ini...da lama cari waktu u sembang ngan akk tapi baru semlm Allah bagi..thanks Allah...smlm kami berempat jer yang ada..yg len xdpt hadir...tp ttp meriah bg aku...rase dekat jer...spt biasa akk 2 sambung usrah dgn buku "maza yakni"...lps 2 ada slot k2..yang mane nk cerita pasal 1 prgram yang diberi nama kpo...kebykkn dari kami tolak u g disbbkn sbb tertentu...n sbb2 kami cukup x memuaskan akk 2...die hrp sgt ktorng join..!!u ganti tempat die lau die xde t...so,smlm ktorg luahkan apa yg menyebbkn ktorg xnk join kpo 2...n akk 2 kata akan urusan benda 2!!klu i2lah yg berlaku, insyaAllah aku cuba kuatkan kaki n hati aku u join!!moga aku dpt ikhlaskan hati semata2 kerana Allah...insyaAllah...i2 antara usrah yg aku suke sbb berkaitan ngan hidup kita..luahkan apa y terbuku dihati!!tetiba usrah kami terhenti sbb ada org nk wat semburan nyamuk aides!!so,sedih..hahaha...sblm balik kolej,akk 2 ajak aku luahkan apa yg terbuku secara personal...blum sempat sembang pjg,kwan akk 2 dtg,so xsempat la....tapi rase bahagia sgt semalam dpt duk sembang ngan k.najla yg dah lama aku tggu saat n detik itu...tapi Allah lbh mengetahui apa yang terbaik!!harap sgt Allah pertemukan aku lagi seperti smlm...sbnrnya byk kisah akk 2 nk cerita tapi i2 semua akn berlaku ble ktorg balik dr kpo 2...pandai die pancing kami..hihi...maaf k.najla...


1 kisah lg y berlaku dlm hidup aku sem ni...mase cuti sem hari2 aku ada knl ngan sorang akk ni...da lama aku usha die tapi die xknl pon sape aku..hihihi...aku pggl die kak dila..aku kisahkan die sbg seorg y sensitif tapi die baik sgt...bagi aku dia ada persamaan ngan aku...hahah..ye ke??xpela,biar aku jer y tahu...1st time jmpa die kat hostel coz ktorg duk hostel y same...lama gak sembag ngan die walaupon aku agk malu gak time 2...hihi..sian k.dila layan aku..aku tahu die sgt bzy ngan tugas die as s.u...tw x??sblm 2 aku dah terserempak ngan die time kat fakulti coz ktorng duk kat fakulti y same...mase 2 aku ingat die xknl aku coz 2 ble nmpak jer die dpn mata aku,aku terus lari nk tangga...aku perasan die pndang jer aku ngan muka terkejut??hihi...smpai blik die msj aku "knp lari nmpak akk"...hahaha..serba slh aku jdnya...sbb 2 jmpa mlm 2...lps dari kejadian 2 mmg asyik jmpa jer la...terima kasih k.dila sbb sudi kwn ngan kita!!pergi mkn same2...lagi 1 die suka suh aku bg tazkirah,sbnrnya aku xtw nk cerita apa lg..yela kan ilmu aku ni bkn byk pon.!!sory k.dila...pernah 1 hari die ajak aku jmpa pg2 sunyi...semua org enk dibuai mimpi...ktorg duk sembang masalah,kongsi cerita...sbb time 2 aku mmg xleh tido sbb tgh fkr pasal kpo 2 la...nk join ke x...mmg jiwa aku rase x tenang la mlm 2...ble die kata nk jmpa..aku pon ikut..hahahaa...sembang2 smpai la kul 4 lbh!mesti die penat...tapi aku rase die jer kwn yg sanggup layan aku pg2 cm2...hahaha..sori k.dila...tapi lps 2 die msj xnk da jmpa pg2 sunyi 2...hahahaa...sbnrnya mmg penat tapi ble kita dpt kwn yg ada hati same cm kita...seronok..syg nk pisah...sem ni akk 2 akhir kat cni..sedih!!lumrah hidup aku, Allah kasi pinjam sekejap jer sbb die lbh tahu apa yg terbaik wat kita en??...Alhamdulillah jugak sbb t.jaga subuh pg 2...riso da akk 2 dgn aku...takut aku xbgun coz tido lewat!!tghari 2 jmpa lagi g mkn same...hihihi...thanks a lot k.dila...ssh nk cari kwn cm2..harap ukhwah kita akn kekal selamanya!!i2lah hrpan aku buat suma kwn2 aku...


kisah seterusnya,seorang akk y penah jd naqibah aku jugak...die la yg sanggup kutip aku jadi anak usrah die...aku syg sgt kat die..n die seorg yg baik...die suka sangat tlg org!!xkira sapa...aku pggl die kak azi...nama die azizah..penah ada sorang akk ni cite kak aku...apa kamu buat lau nmpak org cina minta sedekah??aku pon ckp la,takut..then die kat : k.azi 2 g bli somthing u org cina 2...baik srt kan??die mmg suka belanja org makn...xkira sapa...semua org knl die cm2...ble aku kuar mkn ngan die mmg die suka nk belanja..sampai malu aku...tapi kwn2 die mmg ckp cm2...die suka tgk org mkn kot!!hihi...skrg die xde da kat cni..die dah pindah kelate...doaku semga die bahagia disana... ya Allah lindungilah sahabatku itu,peliharalah dirinya walau dimana dia berada...moga Allah akn pertemuka kita lagi...!!miss u so much!!hati aku sedih ble sahabat2 cite pasal die...mulala rase cm nk alirkan air mata...die suka bagi kata semangat kat aku..1st time jmpa die aku da nangis walaupon xpenah kn l pon sblm ni...mudahnya air mata aku mengalir...thanks k.azi...tapi keakraban kami selam 1thn jer Allah kasi pinjam...mase die ada kat cni, setiap kali akhir sesuatu event yg melibatkan die, aku pasti jmpa sblm balik!!sygnya aku kat die..ble aku dtg jmpa die,die layan aku bg seorg tetamu..bg mkn ,minum,sembang2 kejap...tapi aku kena fhm kesibukan die..kejap jer jmpa patu die ada meeting...haaaa..sedihnya kenang k.azi...moga Allah berkati ukhwah kita ini...lagi 1 die seorg y suka senyum..sbb mmg muka die cm2!!hihihi..sejuk mata memandang...rindunya...ok la panjang sbnrnya lau nk cite dr awal pasal k.azi ni..hihi...


harap lps ni leh cipta banyak kenangan bersama akk2 yg disayangi sebelum kita berpisah..!!akn ku manfaatkan mase yng Allah beri ini..Ya Allah bantulah hambamu..


sblm 2 aku nk tujukan lagu ni wat sahabt2 merangkap akk2 yang aku syg kat uitm ni..

kak azi, kak najla, kak dila, kak azian, kak izzah, kak nabila, kak ain, kak noin, kak aqila n semua shbt2 seperjuangan....moga Allah berkati ukhwah kita...moga ukhwah ini akn membawa kita ke syurga..insyaAllah...



.

No comments:

Post a Comment