31.12.10

usahalah semampumu..!!

bismillahirrahmanirrahim..

assalamu'alaikum...
 
alhamdulillah,cuti sem kali ini hampir berlalu pergi meninggalkan diri ini...mase berlalu begitu pantas..bergitulah lumrah kehidupan..siling berganti,datang dan pergi...pejam celik, pejam celik dah masuk tahun baru 1432h bersamaan 2011...apa yang dah aku sumbangkan utk islam sepanjang thn ini??apa yang aku buat??adakah segala amalan aku diterima Allah??masyaAllah..!!takutnya..ya Allah ampunilah dosa hambamu ini..
 
sempena tahun baru 1432h ni, aku kena mulakan hidup baru..aku kena berubah utk jadi lbh baik dari thn lps...buka sem baru ni juga akan kena study betol2,xleh main2..aku kena berubah..!!aku kena usaha utk gembirakan hati mak n abah..aku perlu lbh bersemangat..aku xleh pandang belakang lagi..aku x boleh terus berduka..setiap yg berlaku pasti ada hikmahnyakan?hanya DIA yg lbh mengetahui perihal hamba2nya..walau apapun kita perlu teruskan kehidupan ini...!!dan jangan lupa perlu sentiasa berdoa padaNYA sbb doa itu senjata org beriman...dia pasti mendgr..cuma cpt @ lambat tapi dia past beri..yakinlah wahai diri!!hanya DIA yg boleh bantu kita...aku perlu lbh berusaha utk mencapai matlamat hidup aku!!aku nk jadi ank yg solehah n dapt memberi manfaat pada org..ya Allah,bantulah hambamu ini..xkan mampu aku mencapainya tanpa bantuan dariMU ya Rabb..
 
 
 

"..cukuplah Allah menjadi penolong bagi kami  dan Dia sebaik-baik pelindung.." (ali-imran 173)

"...  tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal ia baik bagimu dan  Boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. "(QS. AlBaqarah: 216)

sentiasa fokus dlm klz..hihi

p/s : teruskan berjuang hingga ketitisan darah yang terakhir!!takbir..
           doa,usaha,iktiar,tawakal..

No comments:

Post a Comment