29.12.10

aktiviti cuti aku..

bismillahirrahmanirrahim..

assalamu'alaikum...

 Bertemu lagi dlm article yg seterusnya...post kali ni xde apa pon yg menarik tapi saje je nk kongsi kat cni...bagi aku seronok bila banyak aktiviti leh aku wat sepanjang cuti sem ni...1 bln lebeh cuti..rase cm lama tapi rse kejap pon ada..apapon aku puas!!..cam2 aku buat..nk taw??jom ikut....huhuhu...wat hilang tension aku ni...wat mase ni hati aku rase gelisah..mood xberapa elok...!!




28 nov 10,tanpa disangka kawan2 plan  wat reunion kali pertama budak2 sekolah rendah aku...skjb20...huhu..xsangka..walupon xramai dak perempuan yg join tapi yg ada ttp meriah...rase cam zaman sekolah pula..huhu...semua org da besar2 tapi aku still kecik jugak..huhu..cuma gemuk jer...dah leh jadi mak bapak org aku tgk dorg...tapi nk tw??ada jer kawan2 aku yg da jadi mak bapak owg...xjemput aku pon...hihi..yela sape aku..dlu kat sek pon ada bkn jenis ske layan org..huhu...ada sorng kawan aku 2 sampai x knl aku..whatever la..tapi aku boleh cam la muka2 dorang lg walupon da berubah..huhu..tapi bdk perempuan still comey2...tapi alhamdulillah majority kawan2 aku semua still belajar lg...teruskan perjuangan kita!!thanks korang..klu ada leh jemput lagi...



30 nov 10, aku g kuar ngan kawn bek aku seperti mana yg penah aku cite kat post sblm ni...seronok!!


tapi kebanyakan cuti aku habiskan kat teratak ayah bonda ni jer..tgk tv..aku ske layan kartun ler...huhu..kekdg ada gak dgr ceramah2..seronok...cuti ni gak aku cuba habiskan buku2 ilmiah yg ada..seronok tw lau dpt tw cm2 cerita/kisah..lg2 yang ada kaitan ngan hidup kita ni..aku ni jenis xleh simpan cerita..xsabar nk citer kat owg..tapi ada ke yg sudi nk dgr??yg selalu jd mngsa akk aku ler...aku cite cerita aku,die dgn cerita die..seronok taw...aku suke citer ngan die coz ktorg ada minat yg same...bkn senang nk cari...kkdg ada gak on9 tapi rase bosan pon ada..so kejap jer buka...sori kawan!!cuti ni gak seperti biasa aku kena belajar jadi suri rumah ler esp masak!!x mahir2...aku suke jer nk masak tp xsuke bila kena masak gne minyak!!mesti terpercik..huhu...lau ada minyak mmg berperang la aku at dapur 2...mcm2 cara aku buat...maaf mak..!!


15 n 16 nov 10,abg aku ajak jenjalan kat seremban coz  ada kerja yg perlu diselesaikan..aku n akk aku pon ikut ler memandangkan xde wat apa kat rumah..seronok la gak dapat jenjalan kat cna..tapi sebenarnya same jer tmpatnya cuma nama tempat jer berbeza..xpela asalkan dapat jalan..aku ni mmg kaki jalan..tapi insyaAllah tempat baik2 la...hihihi..tapi skrg ni abg aku tgh mood pula ngan ktorng...rase bersalah sgt..igt cuti2 ni xnk la wat org mara ke terasa hati ke..xtw pula sampai cmni jadinya..da brp hari die senyap jer...xsedap ati pula...ktorg cuba jer nk berdamai..ssh ke nk maafkan ktorg??besar sgt ke salah ktorg..ktorg tw abg da byk tolong ktorg,abg,maafkan lah ktorg...jgnlah wat ktorg macam ni...plzzzzzzzz!!



16 nov 10, akk aku yang 1st ajak g petrosains kat KLCC 2...ktorang pon teman la...die bawak anak2 die...dah lama x gi ci2..lau xclap aku g time aku sek rendah..brp thn da.. tapi sekarang mmg da cantik..mcm2 ada tw...siap ada apa 2??grondola??cmne tah nk eje..huhu..tapi senang la x yah jalan tapi kejap jer..sambil2 jalan 2 ada la org bercerita...sampai kat 1 destinasi 2 kita kena jalan n then leh cuba benda2 kat c2..semuanya berkaitan sains..petrosains ler katakan..tapi mmg besh la...nk cuba semua mmg xlarat la..pastu ada pula contoh planta minyak...cheh!!rase cm betol2 ada kat cna..huhu...

roda gergasi













23 nov 10, sekali lagi kawan aku ajak aku kuar.aku pon join la..lama xjmpa...saje nk jmpa sblm balik kampus..ikut dorang main bowling, snuker, bola keranjang...huhu..xde keje...sume bnda yg ada ktorg main...x rancang pon..sbnrnya nk men bowling jer,sblm balik 2 ternmpak pula snuker at tepi 2..saje kate nk men,kawan aku pon g daftar.men jer la walupon xreti..entah apa aku tembak...msk la juga..huhu..entah pape..men bowling pon kalah..seri ngan kawan aku...ala men suke2 jer...thank korng bawk aku jalan2..


bowling


bola keranjang


snuker

cuti2 ni juga akk aku bawak aku jalan2 nek motor...motor baru ler katakan..aku pon ikut jer!!huhu...tempat y selalu ktorg g pantai ler...walupon xde apa pon y menarik tapi ktorg mmg ske g sane..saje tgk keindahan ciptaan Allah ni...lama xg,dah cantik pantai 2..nmpak bersih cikit...tapi batu2 y kat gigi pantai 2 da xde...xleh nk duduk2 kat c2..sedih gak..selain 2 g jalan2 kat pasar kampong org..huhu..apa salahnye kan??tapi tw x?/bila ktorg dtg mesti org pelik sbb katanya jauh benor jalannya..huhu..da biasa ngan ayat 2..apa pon sebenarnya saje nk jalan2...pekan aku ni pon bkn besar mane pon...so,kena la merantau kat kg org..bak kata pepatah..jauh perjalann luas pemandanga..hihi..apa pon thank kat didie coz suke bwak aku jalan2...hihi...

ok ler samapi sini dlu post aku utk kali ni,salah silap harap dimaafin..wassalam...
















No comments:

Post a Comment